Dorthe Guldbrandt Brødsgaard

Lidt om mig og min familie.

• Jeg hedder Dorthe Brødsgaard, fra 1980 og bor Løvlundvej 17, Hejnsvig.
  • Gift med Per arbejder på dupont på 5 holds skift derved er hjemme en gang imellem.
  • Vi har 3 børn - Mads (2005), Ida (2006), Jacob (2009).
  • Vi har to hunde en labrador og en lille boomer. De er begge bag gitter i dagtimerne.
  • Jeg er uddannet social og sundhedsassistent og været i handicapområdet i 3 år.
  • Tryghed, omsorg, hjemlighed og godt humør er værdier jeg vægter højt.
  • Jeg har arbejdet som dagplejer siden 2018.

Hvilke rammer kan jeg tilbyde jeres barn.

• Vores hus ligger i Hejnsvig by, med marker på to sider.
  • Stor indkørsel, med god plads til at aflevere og hente jeres barn.
  • legeværelse og stort køkken-/alrum, som børnene kan boltre sig på.
  • Lukket have med sandkasse, rutsjebane, stor græsplæne, fliser, legehus og div legeredskaber- alt hvad der skal til, for at børnene bliver motorisk stimuleret.
  • Barnevognen må gerne stå ved mig i ugens løb.

Opstart og samarbejde

Når dit barn starter, vil jeg sætte pris på, at vi får opbygget et tillidsfuldt samarbejde, så jeg kan blive dit barns trygge base i dagplejen. Derved kan vi skabe grobund for at dit barn tør udforske verden. Jeg forventer, at der er åbenhed, tillid og ærlighed, så kan vi sikre, at jeres barn får en dejlig tryg og lærerig tid i dagplejen. Jeg håber, at i spørger ind til, hvis i undrer jer over noget, som jeg gør. Det betyder meget for mig, at inddrage jer forældre, og jeg vægter et godt forældresamarbejde højt.

På en almindelig hverdag.

• Kl. 8.30 - 9.00 spiser vi formiddagsmad, det er her vi snakker om, hvad dagen kan/skal indeholde. Vi hygger med et par sange, eller en bog inden vi siger tak for mad.
  • Til frokost spiser vi et sundt og varieret måltid. Det kan både være et koldt og varmt måltid. Derefter er det puttetid, i børnenes egne barnevogne eller på mine madrasser.
  • Når vi står op, serveres der frugt og brød, her snakker vi om dages oplevelser og hygger med hvad vi lige finder på.
  • Så er det afhentningstid. Jeg vægter højt, at jeg har tid til at fortælle, hvad jeres barn har oplevet, og sige farvel og tak for i dag. Det er vigtigt for mig at få fortalt hvordan barnets dag har været hos mig, ligesom det er vigtigt at jeg får at vide hvordan natten/ morgenen har været.

Den pædagogiske hverdag kan byde på:

• Sange, musik, rim og remser, historielæsning og billedbøger, puslespil.
  • Kreative aktiviteter som bage boller, male, tegne og klippe klister.
  • Motoriske aktiviteter, som danse, hoppe, gynge, kravle op og ned.
  • Selv at kunne komme i og af tøj og sko.
  • Leg hvor fantasien bestemmer.
  • Ved måltiderne øves der i at spise med fingre, gaffel og ske, samt snak om, hvad det er vi spiser og hvor det kommer fra.
  • Vi tager i hallen, i heldagslegestue, i halvdagslegestue, i multi rum og i besøg børnehaven og på plejecenteret i Hejnsvig.
  • Jeg arbejder ud fra læreplanstemaer fra i Billund kommune.

Kurser

• Jeg har lige været på et 12 timers førstehjælpskursus i 2019
  • Grunduddannelse for dagplejere i efteråret 2019
  • Jeg deltager gerne i de kurser som jeg bliver tilbudt.

Jeg vil med glæde byde jer og jeres barn velkommen i mit hjem.

Billede af Dorthe Guldbrandt Brødsgaard