Lisbeth Fabricius Hansen

Hej jeg hedder Lisbeth, og er født i 1960.

Jeg bor Dalbyvej 13. Jeg har været dagplejer siden 1996.

Jeg er gift med Kaj Ove, og vi har 2 voksne børn og 2 dejlige børnebørn.

Jeg er en rolig og tålmodig person, der er meget glad for mit arbejde. Jeg lægger stor vægt på, at give børnene ro og tid til at falde til i min dagpleje, og at have en god dialog med jer forældre omkring jeres børn og deres hverdag. Jeg synger meget sammen med børnene.

Jeg er en rolig og tålmodig person, der er meget glad for mit arbejde. Jeg lægger stor vægt på, at give børnene ro og tid til at falde til i min dagpleje, og at have en god dialog med jer forældre om jeres børn og deres hverdag. Jeg synger meget sammen med børnene.

Mine mål i jobbet som dagplejer

• At give børnene en tryg og god hverdag.
  • At skabe gode relationer til det enkelte barn.
  • At barnet får gode relationer til de andre børn i dagplejen.
  • At barnet får tid og ro til at fordybe sig i leg og læring.
  • At barnet får en sund og varieret kost i dagplejen.
  • At vi kommer ud i naturen.
  • At vi har gode udfoldelsesmuligheder, både ude og inde.
  • At barnet bliver godt rustet til at starte i børnehave.

Jeg arbejder ud fra de seks læreplanstemaer:

1. Natur, udeliv og science: Vi går ture og ser på dyr og planter, leger i naturen, mærker kulde og varme i luften, opdage regn, sne, blæst og sol.

2. Kultur, æstetik og fællesskab: Vi tegner og maler, vi synger meget, danser, hører historie, fastelavn, påske, jul.

3. Krop, sanser og bevægelse: Vi laver gymnastik, hopper og danser, spiller bold, går på ujævn terræn, lærer selv at kravle op på stole når vi skal spise.

4. Kommunikation og sprog: Vi snakker og synger rigtig meget, siger rim og remser, hører historie, puster til fjer og puster sæbebobler.

5. Social udvikling: Vi leger sammen, lærer at være sammen med andre børn og voksne, vi lytter til hinanden, lærer at dele med de andre børn, lærer at trøste hvis der er en, der er ked af det.

6. Alsidige personlige udvikling: Leger med de andre børn, er i legestue, lærer at vente til det bliver min tur, går på sørøverskibet og leger med de andre, anerkender barnets følelser.

Jeg glæder mig til at tage imod dit barn og give det en god start i dagpleje.
/Lisbeth Fabricius Hansen

Billede af Lisbeth Fabricius Hansen