Anita Eskildsen

Anita Eskildsen , jeg bor Vejlevej 25, jeg er fra 1964.

Jeg har været dagplejer siden maj 2008.

Jeg er en rolig person der nyder min hverdag med mine dagplejebørn, med alt den sjov, gode oplevelser og udfordringer det kan give, med sådan en lille flok. Jeg er gift med Torben og bor i eget hus, vi har en datter, svigersøn og et barnebarn. Vi har ingen husdyr og hjemmet er røgfrit.

Jeg blev dagplejer fordi jeg elsker små børn og jeg er kun blevet bekræftet i af det var det rigtige valg hen ad vejen, det er det bedste job jeg nogensinde har haft.

Jeg har indrette et værelse til leg i børnehøjde, hvor de selv kan finde det meste af det de gerne vil lege med.

Jeg gør rigtig meget for at hver enkelt barn bliver set, føler sig anerkendt og har mulighed for at færdes i et roligt og trygt miljø, samtidig med at vi kan lave sjov og ballade. Jeg arbejder med alle læreplanstemaer, jeg vægter bl.a. den frie leg både ude og inde, samt det motoriske højt.

Det er vigtigt for mig med et godt samarbejde med forældrene.

Jeg deltager i de forskellige tiltag der er, vi går bl.a. på legepladser, vi mødes hos andre dagplejere, vi går i børnehaven og i legestuen.

Jeg er oprindelig uddannet køkkenleder og social og sundhedshjælper.

Som dagplejer har jeg deltaget i:

Grundkursus for dagplejere.

Grundkursus for dagplejer i Marte Meo metoden.

Kollegial supervision.

Børns kompetenceudvikling.

Planlægning af pædagogiske aktiviteter.

Førstehjælp.

Billede af Anita Eskildsen