Louise Rasmussen

Louise´ dagpleje

I min dagpleje vægter jeg tryghed, nærvær og omsorg allermest, da jeg mener at det er den bedste grobund for god trivsel, udvikling og læring.

Jeg stræber efter at skabe en struktureret og forudsigelig hverdag for børnene, da det giver tryghed for barnet at vide, hvad der skal ske og hvad det kan forvente.

Jeg går op i at børnene bliver selvhjulpne, de får selv lov til at øve sig i at tage tøj på, spise med ske/gaffel osv. Det er også vigtigt, at de lærer at have empati over for hinanden,  hjælpe hinanden, dele med hinanden og er gode ved hinanden.

Det er vigtigt for mig, at der er plads til forskellighed og plads til at tilgodese det enkelte barn.

Jeg vægter bevægelse og udelivet meget højt og tilstræber at vi kommer meget ud, dog skal der også være plads til at vi kan fordybe os i nogle aktiviteter indenfor. En gang om ugen er vi i hallen, hvor børnene får mulighed for at lege med de andre børn og lære de andre dagplejere at kende.

Jeg vægter forældre samarbejdet meget højt, da det er vigtigt for mig, at forældrene er trygge, ærlige og tør komme med alt, hvad de har på hjertet.

Jeg er uddannet natur og idrætspædagog i 2008 og har arbejdet i integrerede institutioner i alle årene indtil jeg startede som dagplejer i januar 2018.

Jeg er født i 1980 og gift med Søren og sammen har vi Oliver (født 2009) og Victoria (født 2012).

Jeg bor Lillevang 88 og jeg har ingen husdyr.

Billede af Louise