Birthe Aarhus Lund

Jeg hedder Birthe Aarhus Lund, jeg har været dagplejer siden maj 2019. Jeg er gift med Jesper, sammen har vi tre børn Jasmin (2013) Lærke (2014) og Sebastian (2016).

Vores hjem er røgfrit

I mit arbejde som dagplejer er det vigtig at børnene føler sig trygge, føler sig set og hørt. Når børnene føler sig dettte, giver det god “grobund” når de skal lære. Jeg synes det er dejligt at jeg har mulighed for at give børnene nærvær, at se det enkelte barns behov. Jeg lægger vægt på at det er en genkendelig hverdag, hvor der er plads til fordybelse, fri leg, læring og nærvær. Jeg hjælper børnene til at blive selvstændig/selvhjulpen så de er klar til det næste store skridt i livet når de skal videre i børnehave.

Jeg arbejder ud fra den styrkede pædagogiske læreplan for at støtte børnene i deres udvikling og trivsel.

Vores dagligdag tilpasses børnegruppen behov.

Vi er ofte ude om formiddagen, i form af legepladser, på biblioteket, besøg på Karensminde, se på ænder eller hvad der lige kommer forbi os på vejen som vi bliver optaget af.

Vi går og cykler rundt (har en cykel med plads til 4 børn, som “køre” på turnusordning mellem dagplejerne)

Vi er i heldagslegestue en gang om måned og i legestuen en gang om ugen (om formiddagen) hvor vi er sammen med de andre dagplejer i det team jeg er i. Der lærer børnene at være sammen i større forsamlinger, de ser de andre børn og voksne i gruppen hvilket skaber bekendtskaber og genkendelighed når jeres barn skal i gæstepleje

Jeg følger Billunds kommunes kostpoltik.

Det er meget vigtigt for mig at der er en god dialog med jer som forældre, hvor der er åbenhed, ærlighed og respekt. Så det bliver et godt samarbejdet.

Når forældrene trives, smitter det af på barnet.

Jeg vil sige “ja tak” til de kursuser jeg bliver tilbudt fremadrettet.

Med venlig hilsen Birthe Aarhus Lund

Billede af Birthe Aarhus Lund