Mette Junker Elbæk

Hej og velkommen til min dagpleje på Morsbølvej 15

Jeg hedder Mette Junker Elbæk og jeg bor i et dejligt hus, sammen med min mand Søren og vores 2 piger – Agnete fra 2019 og Alberte fra 2021 samt vores allergivenlige hund Cæsar. Her er gode rammer både ude og inde, til at skabe en god og tryg hverdag for børnene.

Jeg er uddannet pædagog i 2017 og jeg startede som dagplejer i 2023.

Jeg er som person altid omsorgsfuld, nærværende og anerkendende. Hos mig vil børnene altid blive mødt med en rolig og positiv tilgang, så de føler sig set og hørt samt gør dem trygge i relationen til mig. For mig er det vigtigste børnenes trivsel, da det først er der de kan lære og udvikle sig positivt. Det er ligeledes vigtigt for mig, at børnene har en tryg og genkendelig hverdag. Vi tager en dag ad gangen og dagen tager altid højde for børnenes individuelle behov. Når der er sagt farvel til mor og far, bruger vi formiddagstimerne på en aktivitet eller fri leg. Aktiviteterne kan være mange - både ude og inde. Sommetider tager vi også på udflugter til f.eks. Karensminde, legepladsen osv. Jeg har min egen ladcykel og cykelhjelme, så vi nemt kan komme på tur. Hver uge besøger vi desuden også legestuen, hvor vi mødes med andre børn og dagplejere. Her lære børnene andre børn og voksne at kende samt lære at begå sig i en større børnegruppe.

Jeg arbejder ud fra Den styrkende pædagogiske læreplan samt de 6 læreplanstemaer, hvor jeg arbejder med børnenes trivsel, læring, udvikling og dannelse. Jeg arbejder altid ud fra børnenes nærmeste udviklingszone og jeg vil gennem et årshjul planlægge forskellige pædagogiske aktiviteter, som tilgodeser og inkludere det enkelte barn og skaber en varierende dag med en masse leg og læring, fantasi, fordybelse, nysgerrighed, kreativitet, bevægelse og motorik, så vi kommer omkring alle læreplanstemaerne;

• Barnets alsidige personlige udvikling

• Social udvikling

• Kommunikation og sprog

• Sanser og bevægelse

• Natur, ude liv og science

• Kultur, æstetik og fællesskab

I min dagpleje er der tilknyttet en dagplejepædagog, som jævnligt kommer på både anmeldte og uanmeldte besøg. Her taler vi om børnene, deres trivsel og udvikling samtidigt med at hun giver mig gode råd og ideer.

Jeg glæder mig til at lære jer og ikke mindst jeres barn at kende og jeg ser frem til et godt samarbejde, hvor vi kan være åbne, ærlige og respektfulde overfor hinanden.

Kærlig hilsen

Mette (Team syd1)