Linette Risbøl Jensen

Navn: Linette Risbøl Jensen

Adresse: Sønderkær 251, 7190 Billund

Ansat siden: 1. oktober 2019

Jeg hedder Linette, er årgang 1987 og bor sammen med min mand Rudi og vores datter Nikoline (årgang 2016). I familien har vi også en hund, Bailey. Hun er en dejlig border collie tæve og er meget tryg og glad ved børn.

Hos os har børnene et stort område at kunne folde sig ud på. I huset har vi et legeværelse og et stort køkkenalrum hvor børnene kan lege og hvor vi kan lave forskellige aktiviteter, der udfordre dem motorisk. Vi har en stor gang, hvor der er plads til at vi alle i fællesskab kan lære at tage sit udetøj på og af. Hvert barn vil få sit eget rum i en garderobe, ligesom når de kommer i børnehave. Udenfor har vi et stort område, som er hegnet ind og indrettet med legehus, sandkasse, rutsjebane og mulighed for at køre på forskellige køretøjer.

Jeg har valgt at blive dagplejer, da jeg elsker at følge og arbejde med børns udvikling. Jeg synes det er spændende at hjælpe med at gøre børnene klar til at skulle videre ud i livet. I mit arbejde med børnene vægter jeg, nærheden og omsorgen for det enkelte barn meget højt, at være imødekommende og at have et tæt forældresamarbejde. Jeg vil sørger for at børnene lærer at være selvhjulpne, så vidt muligt inden børnehavestart. Jeg vil også tage rundt og besøge de forskellige børnehaver, så børnene får en god kendskab til den børnehave de skal gå i og at de voksne ikke er fremmed for dem når de starter.                                                                                                                                              Jeg trives i at arbejde med børn og forældre fra forskellige nationaliteter. Jeg synes det er spændende og meget lærerigt, at arbejde med andre kultur. Jeg er god sprogligt i engelsk og det fungere rigtig fint for mig, at veksle mellem dansk og engelsk i min hverdag.

Jeg vægte udelivet meget højt, og vil derfor også prøve at komme ud hver dag. Enten er vi ude i haven, i skoven bagved hvor vi bor eller også besøger vi nogle af legepladserne i området. Jeg har min egen ladcykel og det gør at vi kan tage på lidt længere turer rundt i byen, besøge biblioteket, naturstien eller generelt ned at se de mange ting byen har at byde på.

Hos mig er hverdagen præget af hygge, forskellige læringsstile, vi synger sange, leger sanglege og læser bøger. Vi snakker om de forskellige årstider og de forskellige traditioner i løbet af året. Vi fejrer fødselsdage, laver kreative ting til jul, påske, halloween osv.

For at styrke relationen mellem barn og voksen, mødes jeg også med de andre dagplejere i mit team et par gange om ugen, enten i legestuen eller hos hinanden. Det gør børnene trygge ved de andre dagplejere i forbindelse med gæstepasning.

I det daglige arbejder jeg ud fra de styrkede læreplaner og dermed kommer omkring de forskellige læreplanstemaerne f.eks. som krop og bevægelse, kommunikation, sprog, sociale udvikling og en masse andre ting. Jeg har fokus på at børnene er i læringsmiljøer gennem hele dagen.

Kosten er også vigtig for barnets trivsel. Jeg tilbyder sund og varieret kost, som hovedsagligt består af boller, knækbrød, rugbrød m. div. pålæg, grønsager, pasta og frugt. Ugentligt vil børnene få en lun ret, hvor der også vil være en masse forskellige grøntsager til eller i retten.

Jeg glæder mig til at byde jer velkommen i min dagpleje J

- Jeg har kursus i førstehjælp.

Billede af Linette Risbøl Jensen