Salli Nørgaard Jensen

Hvem er jeg? Velkommen hos dagplejer Salli. Jeg er fra 1979. Gift med Karsten, og vi har sammen 3 børn- 2 piger og en dreng fra 2005-2010-2013. Samt Sille vores hund. (Ikke fældende race) Vi er bosat i nybygger område på Morsbøl Søvej 118, i en rummelig bolig på 360 m2 i alt, som giver rigelig plads til udfoldelser. Haven er etableret med gynger, sandkasse, legetøj, legehus og udsigt til marker og tæt på skov og Engsøen. Jeg er tilknyttet til teamet Syd 1.

Hvorfor valget at blive dagplejer?  Jeg er blevet ansat som kommunal dagplejer 1 juni 2018. Tidligere var jeg ansat hos LEGO SYSTEM som kvalitetskoordinator. Ønsket, at arbejde med børn, har altid været i tankerne, så da muligheden åbnede sig, at Billund kommune søgte en dagplejer, var jeg privilegeret at få chancen, at arbejde med børn i eget hjem, at være i børnehøjde med de små, og give dem de første år i trygge og rolige rammer i ” hjemlige omgivelser” er noget som tiltaler mig meget. Jeg elsker børn. Jeg har empati og hjertevarme til alle forskelligheder.

Hvad jeg vægter i mit arbejde?

• Jeg vægter på at lære de små så meget så muligt, på deres niveau og tempo.
  • Tilrettelægger min dagligdag, ud fra barnets behov/ humør om morgenen, og tilrettelægger dagen ud fra det, også selvom jeg havde andre planer.
  • Planlægger dagene, ud fra et årshjul, hvor der laves en månedsplan for teamet med bestemt tema. Jeg har fokus på vores 6 læreplaner, og ud fra det planlægger jeg aktiviteter ud fra hverdagen, så barnet bliver fyldt godt op i ” bagagen” inden det skal begynde i børnehave.
  • Godt forældre samarbejde- åbenhed og ærlighed- alle skal føle sig anerkendt og tryg i vores hjem

Udelivet- dyr & Sociale kompetencer

• Udelivet er en naturlig del af hverdagen, da det tiltaler mig via naturen at styrke barnet motorisk så tidligt som muligt, og mentalt, dette giver ligeledes barnet styrke.
  • Vi er sammen med andre dagplejere og deres børn flere gange om ugen i nærliggende områder, hvor vi benytter legepladser, besøger kommende børnehave, hvor jeres barn bliver tilknyttet til.
  • Benytter skoven tæt på vores bopæl, samt Engsøen.
  • Dyr er et vigtigt element i vores hverdag, både det, at vi har en lille hund, som giver stor glæde i dagligdagen. Og større dyr så som bondegårds dyrene på karensminde, som vi kan besøge så ofte som vi lyster og komme og fodre kaninerne. Vi har ligeledes mulighed for at aflægge besøg ved søen og fordre ænderne, og hilse på køerne ved engen.
  • Benytte legepladser der er tilknyttet i vores nybygger område.
  • Turnusordning med elcykel i vores team med plads til 4 børn, hvilket gør det lettere at komme længere omkring i Grindsted og omegn.
  • I køligere perioder benytter vi biblioteket ved Magion, hvor vi har mulighed for bøger, og deltage i arrangementer med skuespil/ rollespil, fællessang med mere.

Traditioner

• 1 årligt heldags udflugt, hvor alle dagplejer i team syd tager til karensminde museumsgård
  • Familiearrangement både for forældre og søskende og ligeledes bedsteforældre dag i heldags legestue
  • Julegudstjente i Grindsted kirke