Maja Jul Pedersen

Hej og velkommen i min dagpleje!

Jeg hedder Maja og jeg er fra 1987. Jeg har været ansat som dagplejer siden 2013, med en lille pause på barsel og en ansættelse på skolen/børnehaven her i Stenderup/Krogager. I foråret 2016 vente jeg stærk tilbage til dagplejen.

Jeg bor sammen med min mand Dennis og vores to drenge, Oliver (2011) og Frederik (2014), samt vores hund og katte på en nedlagt landejendom, få hundrede meter udenfor Stenderup/Krogager.

Vi har en dejlig stor ejendom, med masser af plads ude som inde. For mig er det vigtig at børn og forældre føler sig trygge og velkommen i vores hjem, da dette er med til at give det bedst mulige samarbejde mellem forældre og jeg.

Åbenhed, ærlighed og gensidig respekt, betyder meget for mig - Desuden lægger jeg også stor vægt på at børnene får en stabil og tryg hverdag, fyldt med nærvær og rummelighed og hvor de bliver mødt hver især, netop der hvor de er.

Vi arbejder ud fra den styrkede pædagogiske læreplan, hvor vi kommer ind på:

• Barnets alsidige personlige udvikling

• Social udvikling

• Kommunikation og sprog

• Sanser og bevægelse

• Natur, udeliv og science

• Kultur, æstetik og fællesskab

Nøgleord hos mig:

• Trivsel

• Nærvær

• Tryghed

• Omsorg

• Glæde

• Anerkendelse

Jeg ligger ca. en gang i ugen, både billeder og beskrivelser af vores hverdag på børne-intra, snart AULA, - et lukket forum, hvor du som forældre har mulighed for at følge med i- og se billeder fra dit barns hverdag i dagplejen. Det kunne f.eks. være beskrivelse og billeder af en tur ud i naturen og om hvordan vi her har været inde omkring læreplanerne.

Når du som nyt barn er faldet godt til, kan formiddagen f.eks. starte ude, hvor vi går en tur på legepladsen, tage en gåtur i det fri eller bliver hjemme og leger på det store udendørs legeområde, hvor der kan køres om kap på scooterne eller laves sandkager i sandkassen. Det kan også være vi bliver indendørs, hvor vi opholder os i gangen og det store køkkenalrum, hvor der er plads til både den stille leg, kreativitet, synge sange og læse bøger, men hvor vi også kan finde trædestenene frem og bygge baner hvor vi øver os i at holde balancen eller måske finde en madras frem så vi kan lave kolbøtter, rulle og kravle, hoppe og danse, så vi rigtig får brugt vores krop og stimulerer vores sanser.

Børnehaven og legestuen bliver også besøgt, hvor vi mødes med de andre dagplejer og dagplejebørn, hvilket giver en masse socialt på kryds og tværs af børnene. Dette er ikke mindst med til at gøre det nemmere for dem, at komme i gæstedagpleje, da de allerede kender alle de andre børn og voksne i dagplejen.

Det er vigtigt for mig, at dagligdagen altid passes ind efter alle børnenes behov, så der er plads til alt fra energifyldte dage og til de mere fordybende og hyggelige.

Jeg glæder mig meget til at lære jer og jeres børn at kende!

De bedste hilsner Maja

Kurser:

For tidlig fødte

Basis kursus - arbejdet som dagplejer

Spotte/motorik kursus

Læringsledelse