Ulla Birkemose Sørensen

Velkommen i min dagpleje😀

Jeg hedder Ulla Birkmose Sørensen

Jeg har været dagplejer i Billund kommune siden 2007.

Jeg er gift med Jesper, og vi har 3 børn: Jonas (1998) Louise og Rasmus (som er tvillinger fra 2002)

Vores hjem er røgfrit.

Jeg lægger vægt på at give børnene en rolig, kærlig og harmonisk hverdag, med plads til det enkelte barn, den genkendelige hverdag, skaber tryghed for barnet.

Vi nyder at komme ud i naturen, og er det helst hver dag, hvis vejret tillader det.

Vi besøger gerne de omkringliggende legepladser, gåture ved søen, skoven, Karensminde - biblioteket/Magion- hoppe i vandpytter - lege i sandkassen - snakke om den lille fugl som pipper - eller måske ser vi en stor lastbil/ traktor, som kører forbi. Ingen dage er ens☺️

Dagplejens cykel, låner vi også, når der er mulighed for det, det giver anledning til at se andre steder i Grindsted, og børnene nyder, at sidde samlet i cyklen.

Vi går i formiddags legestue en gang om ugen, fra 1.9-30/4, vi mødes med de andre fra teamet. Børnene nyder at lege med de andre børn, og ikke mindst, så bliver de trygge ved de andre dagplejere.

En gang i måneden er vi i heldagslegestue. Dvs. at denne dag, afleveres, og hentes børnene i legestuen, hvor vi er sammen, med de andre dagplejere i teamet. Det er en dag hvor både børn og voksne ser frem til. Børnene lærer at være sammen i større grupper, og venskaber bindes på kryds og tværs, hvilket er et stort plus i gæstepleje- sammenhæng.

Jeg følger Billund kommunes kostpolitik, og tilbyder sund og varieret kost, alt sammen krydret med "god sund fornuft"

Jeg deltager løbende i kurserne, som jeg får tilbudt, bla. grundkursus for dagplejere, kompetence og førstehjælp og læringsledelse.

I mit job som dagplejer, er det meget vigtigt, med et godt forældresamarbejde, da åbenhed, ærlighed og respekt, er til gavn for barnets hverdag.

Glæder mig til at møde jer🌞

Ulla Sørensen

Tilknytning