Ditte Buhl Ravn

Navn: Ditte Buhl Ravn

Adresse: Markskellet 78, 7190 Billund

Jeg har været dagplejer siden 2009 og har valgt jobbet fordi jeg rigtig godt kan lide, at være sammen med børn fra 0-3 år i hjemlige og trygge omgivelser. Her er nemlig ro til fordybelse og nærvær.

Jeg tilbyder professionel dagpleje og har fokus på det enkelte barns behov. Jeg føler stor glæde ved at være med til at udvikle børns færdigheder, så de får en god start på livet.

Jeg er årgang 1971, bor sammen med Niels og vi har tre hjemmeboende børn. Vi bor for enden af en lukket vej, og vi har en dejlig lukket have, hvor børnene trygt kan lege. Udenfor har vi et stort legehus, gyngestativ, sandkasse og en masse køretøjer. Alt hvad der skal til for at børnene bliver stimuleret motorisk. Jeg vægter højt at komme ud i naturen hver dag. Vi er enten hjemme i haven eller nede i skoven bagved hvor vi bor, hvor vi går på ”smådyrs safari” eller også besøger vi legepladserne i nærområdet. For at styrke relationen mellem barn og voksen, mødes jeg også med de andre dagplejere i mit team et par gange om ugen, enten i legestuen eller hos hinanden. Det gør børnene trygge ved de andre dagplejere i forbindelse med gæstepasning.

Når jeg planlægger aktiviteter, er de altid planlagt ud fra den styrkede pædagogiske læreplan og med en legende til gang til læring. Jeg spiller også guitar og synger sammen med børnene. Det er så skøn en ting at kunne, og man bliver bare så glad af det.

Jeg er uddannet dagplejer igennem følgende AMU kurser

•          Arbejdet som dagplejer
  •          Børns kompetenceudvikling
  •          Planlægning af pædagogiske aktiviteter