Birgit Anita Strebøl

Velkommen i dagplejen på Lynghedevej 4

Jeg hedder Birgit og er årgang 1972. Min mand hedder Per, og vi har tre børn - Jenny (født i 2003), Aksel (født i 2006) og Signe (født i 2008).

De går alle på Vestre skole.

Jeg har været dagplejer siden 2009, men er oprindelig kontoruddannet.

Hverdagen hos mig starter med, at vi siger farvel til far eller mor, og vi vinker gerne i døren – alt efter behov. Der tilbydes morgenmad (havre-
grød, rugbrød eller boller) og formiddagsmad – alt efter, hvornår man møder ind.

Ved 9.30 tiden tager vi en tur i skoven, går i haven, møder kollegaer med andre børn eller bare tager en stille og rolig dag hjemme i vante omgivelser. Omkring kl. 11.30 spiser vi frokost, som oftest består af rugbrød med diverse pålæg og grønsager. Derefter er det tid til en middagslur, så man kan fordøje alle formiddagens indtryk og oplevelser. Omkring kl. 15.00 er det tid til eftermiddagsfrugt, og derefter siger vi hej til far eller mor igen og fortæller, hvad vi har lavet i løbet af dagen.

Udtalelser fra tidligere forældre:

Vi oplever Birgit som en meget kompetent og ansvarsbevidst dagplejer.
Birgit er meget positiv, imødekommende og hun går gerne i dialog om
barnets trivsel. Birgit har fokus på det lille fællesskab blandt dagpleje-
børnene i hendes hjem såvel som det store fællesskab med de øvrige
dagplejebørn i gruppen.

Vi oplever, at Birgit formår at aflæse børnegruppens behov og til-passer aktivitetsniveauet efter dette.

Helle Østergaard – mor til Matti.

Birgit har fået mine piger til at føle sig trygge ved hende, og dette gør, at jeg som mor trygt kan aflevere dem hos hende. Birgit har specielle evner; hun spotter hurtigt, hvordan mit barn skal støttes bedst muligt i mit barns sproglige, motoriske og sociale udvikling.

Som forældre er vi blevet mødt med åben sind overfor vores kultur, og hun viser interesse for, hvor vi kommer fra, og hvilke traditioner vi har. Birgit er imødekommende og rummelig.

Dzevada Sejdic– mor til Dzejla og Naima

Jeg vægter i min dagpleje:

• Tryghed, nærvær og trivsel
  • Godt forældresamarbejde