Tina Steen Damgaard Reisenhus

Velkommen i min dagpleje på Norgesvej 20

Tlf.:  24593411

Jeg hedder Tina og er årgang 1987. Jeg er gift med Thomas, og sammen har vi to drenge og en pige. Xavi er (Født 2015) Milo er (Født 2017) og Alma er (født 2020) Xavi går i skole, Milo og Alma går i børnehave. Derudover har vi vores kat Mew. Vi bor i hus, hvor der er plads til masser af leg både inde og ude. Vi bor tæt på forskellige legepladser og skov.

Jeg ser mig selv som en meget rolig, kærlig, hjertevarm og omsorgsfuld person, som giver mig tid til, at lytte til det enkelte barn. Jeg brænder for mit arbejde, og kan tilbyde en dag i et trygt og hjemmeligt miljø, med masser af hjerterum, hvor der er plads til fordybelse, hygge, sjov og ballade og hjemmelige og udendørs aktiviteter. Jeg elsker at udforske naturen, hvor det er vigtigt for mig, at føle og røre og bruge sanserne i den eventyrlige udforskning, og styrke barnet motorisk, mentalt. Jeg elsker at bruge sang, musik og fagter i min dagligdag, sammen med børnene. For mig er det vigtigt at sætte ord på barnets følelser, og inddrage børnene i den verden og kultur vi lever i bla. Ved traditioner, forskellige kultur, ritualer, fester og fortællinger, som en del af barnets dannelse.  Jeg tilrettelægger altid min daglig ud fra barnets behov.

Jeg arbejder målrettet ud fra den styrkede pædagogisk læreplan, dialogprofiler, motorikvurderinger og SMTTE modellen og inddrager det i barnets hverdag.  Jeg bruger babytegn for, at blandt andet at styrke barnets kommunikation, og mener at læring igennem leg er vigtigt.

For mig er det vigtigt at i som forældre, er trygge og trives i min dagpleje. Og at vi er ærlige og har et åbent og tillidsfuldt .

Jeg startede som dagplejer februar 2019, men er oprindelig uddannet tjener. Jeg har i mange år haft et brændende ønske om at blive dagplejer, og da jeg selv fik børn blev denne drøm endnu mere styrket, og at det var denne vej jeg skulle gå. Jeg elsker børn, og føler mig utrolig heldig og privilegeret over, at jeg har denne fantastiske mulighed for, at kunne følge udviklingen i sådan et lille menneske. Dette giver mig en enorm stor arbejdsglæde.

Kurser:

• Førstehjælp

• Hygiejne

• Spotte kursus

• For tidlig fødte

• Børns leg og den legende tilgang

Billede af Tina Reisenhus