Helle Rasmussen

Jeg bor på Søndre Boulevard 297, i Grindsted

Jeg startede som dagplejer i 1990

Jeg er gift med Svend

Vi har to voksne børn som er flyttet hjemmefra

Vi har ingen dyr i hjemmet

For mig er det vigtigt at:

• Barnet føler sig velkommen og tryg
  • Anerkende barnet
  • Se barnet og møde barnet, hvor det er
  • Der er tid og ro til fordybelse
  • Have et godt forældresamarbejde (åben- og ærlighed)

Jeg ønsker at give barnet en hverdag med tryghed, trivsel, omsorg, glæde og kærlighed, så barnet bliver rustet til den videre vej i børnehaven.

Jeg arbejder ud fra de 6 læreplanstemaer. Hvor jeg fælles med hele teamet, skifter tema hver måned.

Børnene og jeg nyder udelivet og naturen, i den udstrækning det kan lade sig gøre. Vi er hyppige gæster ved ænderne og køerne på engen. Ligesom børnehaven får vores besøg i sommerhalvåret. På biblioteket har vi mulighed for, at låne alle de bøger vi har lyst til. Ligesom vi ofte er at finde på tilskuerrækkerne, når der er teater på biblioteket.

I mit hjem er der rig mulighed for at børnene kan bruge kroppen. Jeg har både trampolin og rutchebane i mit alrum, som børnene altid kan bruge, og viser stor glæde ved.

Vi deltager naturligvis i de faste traditioner, vi har i vores team. Her inviterer vi blandt andet til hygge i legestuen for alle familierne. Vi tager på vores årlige udflugt til Karensminde, sammen med det andet team i Sydbyen. Og julegudstjeneste i Kirken er også et fast punkt på programmet.

Jeg bliver løbende tilbudt forskellige kurser, hvor jeg blandt andet har gennemført:

Dagplejeruddannelsens grund modul

Kompetenceudvikling for dagplejere