Lena Alslev Hansen

Jeg hedder LENA HANSEN er dagplejer i Syd i Grindsted. I TEAM SYD2.

Jeg har været ansat siden 1.1.96. Gift med Carsten. Vi har 2 udeboende voksne børn.

Vi har ingen husdyr.

I dagplejen hos mig, er der tid til fordybelse og nærvær. Ligger stort vægt på de grundlæggende værdier:

tryghed

anerkendelse

omsorg

nærvær

og ro til fordybelse.

Tryghed er en grundlæggende forudsætning for trivsel og udvikling af det enkelte barn.

Børnene skal have en hverdag der både er tryg og udfordrende ud for hvert enkelte barn. Se barnet og møde barnet, hvor det er. Sørge for tid og ro til fordybelse. Børnene skal føle sig set, holdt af og værdsat.

Fokus på motorik, sociale og sproglige udvikling.

Vi går i legestue tæt på hvor jeg bor (2 gader herfra) . En gang om ugen i perioden 1.9 - 30.4. Her mødes vi med de andre dagplejere i gruppen. Her lærer vi at være sammen med andre børn og større forsamlinger. Dette er en god og styrkende forberedelse til næste skridt på vejen børnehave. Vi lærer de andre børn at kende, det er en kæmpe fordel når de skal i gæstepleje. Desuden har vi heldagslegestue 1 gang om måneden. Her møder vi samtidig forældrene i hele gruppen så vi kan sætte ansigter på hinanden og spørge ind omkring gæsteplejen.

Vi leger inde som ude hvor børnene udvikler deres fantasi ved fri leg og støtter barnet. Vi er ude i stort set ALT slags vejr.  Vi elsker naturen fra gåture, legepladser, cykelture, besøg på Karensminde, på biblioteket, cirkuspladsen, børnehavebesøg og gårdhaven hos mig.

Styrker motorik, sansning og bevægelse.

Løbende er jeg på kursus. Kan nævne såsom grundkursus for dagplejere, kompetenceudvikling, forældresamarbejde, Marte Meo, børns udtryksformer, førstehjælp m.m.

Jeg vægter højt, at vores samarbejde er bygget op på tillid, åbenhed og ærlighed. Nærværende, tryghedsgivende og tydelig voksen der sætter regler rammer, i en hverdag der er genkendelig og overskuelig for barnet.

Jeg følger Billund kommunes kostpolitik. Sund mad.

Her er der masser af glæde, knus, kram og anerkendelse.

Billede af Lena Alslev Hansen

LENA