Heidi Rudebeck Jonsson

Navn: Heidi Rudebeck Jonsson

Adresse: Åmarkvej 2

Ansat siden: januar 2007

Jeg er dagplejer i Grindsted vest

Jeg bor sammen med min mand Brian, som er lærer på Søndre skole og vores søn Magnus, som er fra 2007. Vi bor i et dejligt kvarter, med hus og have.  Vi har to små hunde Pearly og Pixi. Hos os er der altid plads til leg, læring og hyggeligt samvær.

Jeg har været dagplejer siden jan. 2007. Jeg er uddannet pædagog i 2003. Jeg tog uddannelsen fordi det giver kvalitet i mit liv, at se og hjælpe børn med at komme ”godt på vej”.  Jeg har tidligere stået i butik, prøvet at arbejde på LEGO og været ansat i en børnehave. Men jeg befinder mig godt som dagplejer. Jeg synes det er spændende og inspirerende at være en del af de små børns liv, og at lære forskellige familier at kende.

I hverdagen er tillid og tryghed et godt fundament for det gode samarbejde. Jeg ønsker åbenhed og dialog med mennesker omkring mig. Det gør mange ting lettere.

Jeg sørger for at tilgodese det enkelte barn. At lytte og være nærværende og støtte op om den læring som det enkelte barn har brug for. Det er omdrejningspunktet her hos mig.  Målet er glade, omsorgsfulde og energiske børn, som alle gerne skal blive klar til børnehavens udfordringer, som venter om næste hjørne.

Vi arbejder hen imod at finde glæden i at knytte venskaber, respekterer andre og få gode redskaber til at håndtere konflikter. Meget af tiden bruger vi på øvelser i at blive selvhjulpen, både med mad, tøj og hygiejne mm. Vi synger, læser og leger når vi er inde, men kommer også gerne ud hver dag. Vi oplever hvad der sker omkring os, hvilket giver anledning til mange samtaler om natur og dyreliv. Derudover er der højt til loft og rum til god bevægelse. Vi går ture, besøger andre dagplejere og børnehaver. Vi oplever sammen og udvikler hinanden. Jeg vægter de danske traditioner og introducerer børnene for de ting, vi gør omkring fødselsdage, jul, påske, fastelavn og lignende. Her bliver de præsenteret for mange kreative input. Vi deltager i legestuer, som er en lille prøve på hvad fremtiden kan bringe, med mange børn og flere voksne.

Jeg oplever, at børnene siger og gør mange sjove ting i den alder de har her. Jeg forsøger at formidle de sjove ting videre til forældrene, så godt jeg kan, gennem kommunikation og billeder på børneintra.

Det hænder, at jeg er på kursus. Jeg vil gerne opdateres på det nye, der er værd at vide omkring mit arbejde, de børn og familier, der er op i tiden.

Kurser jeg har:  Marte Meo, Pædagogiske aktiviteter, 1. hjælp, For tidligt fødte børn og Kompetence kursus.

Billede af Heidi Jonsson