Marianne Gandrup

Ansat siden 1. januar 2017

Kære Forældre

Jeg hedder Marianne, er født i 1981 og deler hus med min mand Ole og mine to børn, Valdemar og Aviaja. I huset bor også vores hund Molly og vores marsvin Buster.

Vores hus, som er røgfrit, har to stuer, hvoraf den ene er omdannet til legerum. Her vil der være rig mulighed for kreativ leg, eventyrlig læsning og masser af bevægelse i kendte og trygge rammer. Ydermere kan børnene benytte gangen og køkkenet til leg og andre aktiviteter.

Frisk luft er skønt derfor benytter vi ofte vores indhegnede have med rig mulighed for udfoldelse i alle retninger bl.a. sandleg, køretøjer, legehus, gynger, rutchebaner, lukket trampolin og boldspil.

Jeg er en del af et team af dagplejere som er bosat i Stenderup-Krogager. Vi mødes flere gange i ugen bl.a. til gymnastik, leg i børnehaven, legestuen, på diverse legepladser rundt omkring i byen og til forskellige arrangementer. Her øver børnene sig i at være/lege i en større børnegruppe, og de lærer de andre dagplejere at kende, så det er et kendt ansigt dit barn møder når det skal i gæstedagpleje ved ferie o.l. Vi arbejder ofte ud fra den styrkede læreplan når vi planlægger at mødes og vi dokumenterer også børnenes arbejdsprocesser og fine resultater på intranettet.

Jeg lægger stor vægt på at børnene føler sig trygge og godt tilpas, derfor kan evt. fastlagte planer blive ændret for at tilgodese det enkelte barn. Omsorg og det at blive set og hørt, ser jeg som altafgørende for det lille barn. Derfor går jeg meget op i at være nede i børnehøjde og give mig tid til at være med i barnets leg og at lytte til hvad barnet har brug for at fortælle.

For at udvikle barnets sprog bruger jeg meget tid på at tale med barnet om de ting der bliver leget med, den leg barnet leger og de møder med de andre børn som barnet har. Jeg ser det som vigtigt at kunne være til stede og sætte ord på de følelser barnet har, og som barnet ser hos de andre børn. Dette gør at barnet får nemmere ved at lære sig selv og sine følelser at kende og at barnet udvikler empati og sociale kompetencer i samværet med andre børn.

Mit mål er at give det enkelte barn en tryg, udviklende og stabil hverdag og jeg glæder mig meget til at byde jer og jeres lille guldklump velkommen i min dagpleje.

Mange hilsner Marianne

Billede af Marianne Gandrup