Marianne Zickert Frahm

Jeg hedder Marianne , født 1972 og bor på Solbakken i Sdr omme .

Har 3 børn , hvor de to store er flyttet hjemme fra og er igang med deres uddannelses .

Signe som lærer og Mathias som pædagogisk assistent .

Jeg bor sammen med min mand Thomas , vores den yngste Thilde og en allergi venlig lille hund .

En familie som elsker campinglivet i weekenderne og ferien, hvor tiden går med gåture i naturen , fiskeri, læse bøger og spille brætspil.

Jeg blev ansat i januar 2010 og som dagplejer kan jeg give et trykt/kærligt hjem og en god start på livet.

Det jeg sætter pris på er åbne og ærlighed og info. omkring barnet i min hverdag som dagplejer.

Jeg arbejder ud fra Den styrkede pædagogisk læreplan :

Barnets alsidig personlig udvikling : Børnene øver på at bede om hjælp til svære ting , lære at det er okay at være  ked af det og sige stop.

Lære at vente på tur.

Lære at blive beder til det barnet ikke er så god til.

Blive dygtigere til det barnet er god til.

Social udvikling : Hvor vi går i legestuen og på legepladsen og leger med andre børn fra dagplejen.

Kommunikation og sprog: Snakker om hvad vi ser og høre. Snakker om hvad vi leger med. Snakker om hvad vi spiser .Sætter ord på tanker og følelser. Øver rim /remser og synger.

Krop, sanser og bevægelser: Børnene lære om sin krop og sund mad. Vi går på legepladsen, i skoven og leg i haven , hvor børnene kravler , gå triller , hopper og løber.

Vi laver motorikbaner hjemme og i legestuen.

Natur , udeliv og scinence: Børnene lære om dyr, planter og vejret på vores gåture , i skoven og leg i haven . vi tæller benene på edderkoppen og prikkerne på Mariehønen . Vi finder biller , hvor vi snakker om hvorfor en er lille og hvorfor en er stor.

Kultur , æstetik og fællesskab: Hvor vi læser /kigger bøger om eventyr. Synger .  Lytter og danser til musik. Laver jule/påskepynt. Går på bibliotek og leger og læser/kigger i bøger.

Vi bliver inviteret i kirke , hvor vi høre om julen , påsken og høsten.

Jeg føler hvorfor en dag børnene har og så ser vi hvad vi finder på.

Inden jeg blev dagplejer arbejder jeg som uddannet SSH i 16 år i hjemmeplejen , hvor jeg også havde efteruddannelsen + jeg var kontinentsvejleder i gruppen , som skulle holde styr på bleer og hygiejne.

Andre kursuser jeg har :  Førstehjælp

Kompetence 1 og 2.

Marte Meo

Motorik

Belbin og læringsledelse

Jeg ser meget frem til at se jer i min dagpleje.

Marianne Zickert Frahm

Billede af Marianne Zickert Frahm