Trine Holm Bergen

HVEM ER JEG:

Jeg hedder Trine, jeg er fra 1976, startede som dagplejer i 2004. Er så heldig, at jeg er mor til Oliver fra 2000 og 2 piger, Freja og Mia fra 2003.

Jeg bor på en dejlig gård, lige uden for bygrænsen. På Gården har vi lidt forskellige dyr: Høns, kaniner, vores mopshund OTTO, samt vores kat.

Dyrene er en kæmpe del af vores liv og mit arbejde. Udover dyrene har vi masser af skøn natur samt kæmpe vandpytter til tider 😊, stort flisebelagt areal med sandkasse, legehus, ude legekøkken, rør til vandplask, og div. Køretøjer, grønt motorik område med gynger, rutchebane, trampolin, bildæk, træstubbe, trædesten osv., området giver masser af muligheder for leg, fordybelse og udvikling.

Udelivet er en vigtig del af mit job, børnene elsker det – det samme gør jeg 😊.

Jeg har min Christiania cykel som vi bruger flere gange i ugen, til legestuen, gymnastiksalen, legeplads, besøg hos kollega, biblioteket, engen el blot ud i det blå.

Jeg er en åben og livsglad person, der vægter tillid, nærhed, omsorg meget højt, jeg brænder for mit job og børns trivsel. At se et så lille væsen, i sine første leveår, er virkelig fantastisk. At være med til at udvikle og støtte barnet, der hvor han/hun er, så han/hun får den bedste start på livet, det er enestående og fantastisk at være med til.

Alt dette sker naturligvis i tæt samarbejde med jer forældre. Dagene hos mig planlægges, så der tages hensyn til det enkelte barn.

DIALOG-UDVIKLING-RESPEKT = TRIVSEL: Disse ord er nøgleordene i Dagplejen Billund Kommune. Ordene vægter jeg HØJT, i mit arbejde med børn og voksne. DIALOG og RESPEKT er vigtigt for et godt samarbejde. UDVIKLING sker hver eneste dag med jeres barn 😊.

Vi dagplejere er jævnligt på kursus og udvikler os på den måde, og videregiver denne viden i vores daglige arbejde. Jeg har følgende kurser: Marte Meo, Førstehjælp som fornyes hvert 2.år, Kollegial Supervision, Børns Kompetenceudvikling, Planlægning af pædagogisk aktivitet, Grundkursus, Børns motorik, sansning og bevægelse, Kompetence udvikling, Arbejdet med for tidligt fødte børn.

Vi arbejder i dagplejen med den styrkende lærerplan, som bla. indeholder disse overordnede temaer:

KOMMUNIKATION OG SPROG

ALSIDIG PERSONLIG UDVIKLING

NATUR, UDELIV OG SCIENCE

KROP, SANSER OG BEVÆGELSE

SOCIAL UDVIKLING

KULTUR, ÆSTETIK OG FÆLLESSKAB

Jeg glæder mig til vi ses til et godt samarbejde omkring lige præcis DIT BARN.

Kærlig Hilsen Trine Bergen

Billede af Trine Holm Bergen