Solpolitik

Alle mennesker har brug for det D-vitamin, som solen giver os. Det er derfor vigtigt, at dit barn har mulighed for at lege udendørs, da det giver de bedste muligheder for at optage D-vitamin naturligt.

Dit barn skal medbringe en god solhat med, som give beskyttelse af nakke, ører og hals. Kasketter er ikke en tilstrækkelig form for hat, da de ikke giver nok beskyttelse. Herudover er det også en god ide at have lange løse trøjer i tyndt og lyst stof, samt lange bukser, til de varme sommerdage.

De fleste børn sover til middag i tidsrummet mellem 12-15, hvor solens stråler er stærkest. Hvis dette ikke er tilfældet, sørger vi for, at barnet kan opholde sig i skyggen.

Når UV-indekset er over 3 i løbet af forår og sommer skal dit barn være smurt ind i solcreme, når han eller hun ankommer hos dagplejeren om morgenen.

Derefter smører dagplejeren efter behov i løbet af dagen. Vi anbefaler, at du aftaler nærmere med din dagplejer om hun har solcreme stående eller om du skal medbringe.

Billede af sol