Trine Junker Okholm

Hej

Jeg hedder Trine, jeg er født i 1988. Jeg har været ansat som dagplejer siden mart 2020

Jeg bor i et nybygget hus på en stor landejendom, 200 m fra byskiltet. Mit hjem er dyre -og røgfrit.

Jeg er gift med Jakob, og sammen har vi Mille fra 2016 og Molly fra 2019. Og så har jeg en bonusdatter Mascha fra 2009, som er ved os ved anden uge.

Jeg er en glad og udadvendt person, som godt kan lide at være kreativ. Jeg holder meget af at hækle og sy, lave mad og bage, og være aktiv.

At være dagpleje ikke noget der er nyt for, da min mor har været kommunal dagplejer i 30 år, men er gået på pension nu. Så dagplejelivet har altid været en del af min hverdag som barn, da jeg er født og opvokset med det. Jeg har altid været glad for at kunne komme hjem til dagplejebørnene efter skole. Derfor var det ingen tvivl om, at det var det jeg gerne ville være.

For mig betyder trivsel og omsorg, for barnet rigtig meget. Jeg går meget op i om barnet har det godt og at det trives. Jeg er meget ”på gulvet” sammen med børnene, hvor vi kan fordybe os i, hvad der optager børnene. Derved skaber jeg også en tryghed for barnet. Barnet skal kunne føle tryghed i min dagpleje. Vi har et stort køkkenalrum, hvor der er plads til løb og leg, så når jeg forbereder mad eller andet, er jeg altid til stede, så kan jeg se hvad de laver og omvendt.

Vi er meget udenfor, alt efter vejret. Eftersom jeg bor på en landejendom, så er vi tit ude og udforske naturen, og vi går også på tur i skoven tæt på. Skulle det ske at vejret er meget dårligt bliver vi inde og leger og finder på nogle sjove og udfordrende ting at lave. Det kan være alt fra leg med bolde, motorikbane, sang og musik, osv. Jeg forsøger at være lidt kreative med dem, både med deres sanser og med deres kreativitet. Det ikke altid at slutresultatet er derefter, men så længe at barnet har fået noget ud af det, så er det, det vigtigste.

Forældresamarbejde har også en stor betydning for mig. Jeg er glad for at modtage børnene om morgen og fortælle jer, hvad vores dag måske vil byde på. Lige ledes også når I afhenter, også at kunne fortælle om hvad dagen har budt på og hvordan jeres barn har haft. Ligesom barnet skal føle sig tryg, skal I som forældre også føle sig tryg i min dagpleje.

Jeg glæder mig til at modtage jer og jeres dejlige børn.

Trine Junker Okholm

Nebelvej 33a