Marianne Staun Jensen

Billund

Marianne ansat siden august 2006

Helge ansat siden juli 2017

Marianne startede op selv i 2006 og da Helge blev ansat i 2017 udvidede vi til stordagpleje. Her har vi tilsammen 8 børn og er i kortere perioder godkendt til op til 10 børn.

Vi har 2 børn sammen, Astrid fra 2005 og Magnus fra 2008. De går begge på Billundskolen. Vi har også en fræk labradordreng som meget gerne vil snakkes med, han hedder Christie.

Vi bruger vores nærmiljø meget. Vi har en del af vores hus, som er indrettet til dagplejebørnene. Vi har også et dejligt område i haven hvor vi leger, her er der sandkasse, legehus, gynge, køretøjer osv.

Vi er også så heldige, at vi har et par legepladser tæt på og vi bruger skoven, hallen, Kærhuset, biblioteket, rideskolen og besøger børnehaverne. Alt sammen for at få læreplanstemaerne i spil. Vi mødes også sommetider med andre dagplejere og laver aktiviteter sammen med dem.

I forbindelse med de forskellige årstider og højtider, laver vi lidt kreativt som børnene kan få med hjem. Men vi foretrækker at være mest ude, så det er også oftest her vi finder vores inspiration og materialer. Vi forsøger at dokumentere vores hverdag med billeder på intra, 1-2 gange hver uge.

Vi prioriterer en jævn sund kost, som oftest er rugbrød/ boller med forskelligt pålæg, frugt, grønt og pasta.

Marianne er up to date med alle de kurser som bliver tilbudt dagplejerne, senest har hun været på kursus i ”for tidligt fødte børn”.

Helge har deltaget i ”Grundforløb for dagplejere” i efteråret 2018. Han har også stort set alt hvad der er at få af kurser inden for førstehjælp.

Billede af Marianne og Helge