Winky Nielsen

Lupinvænget 13

7200 Grindsted

Hej! Velkommen i min dagpleje J.

Jeg hedder Winky og er født i 1985. Jeg kommer fra Filippinerne og har boet i Danmark siden august 2007. Jeg er dansk gift og har tre børn. Jeg bor i vest byen sammen med min mand Kurt og vores tre fantastiske drenge, Wynner fra 2003, William fra 2008 og Wilson fra 2015. Kurt arbejder som portør/brandmand i lufthavnen og er også deltids brandmand i Grindsted. Han har skiftende arbejdstider så han er ofte hjemme om dagen.

Jeg har været ansat som dagplejer siden februar 2013 og er løbende på forskellige kurser.

I min dagpleje er ordet ”TRYGHED” vigtigt for mig. Børn der føler sig tryg, trives bedst! ;)  Det er også ligeså vigtigt at forældrene føler også trygge, når de skal aflevere deres guldklumper til mig.

Hos mig er der selvfølgelig ikke en dag der er ens. Der er nogle dage, hvor vi planlægger vores aktiviteter, men jeg mærker også hvert barn hver dag og ser, hvad jeg kan tilbud dem på dagen.

”LEG ER LÆRING” – her er lidt eksempel hvad vi laver i min dagpleje:

• ”holder fest”- vi hører musik- synger og danser
  • ”sidde-stille-dag”- hvor vi laver aktiviteter mens vi sidder ned (klippe, tegne, male….)
  • ”handle-dag”- lære indkøb (hjælpe med at finde varer i butikken)
  • ”fjoller-dag”-hvor vi leger og fjoller rundt (rullerundt på gulvet, hopper….)
  • ”vi keder os hjemme ved Winky-dag”- hvor børnene lære at finde på lege selv = nysgerrige og kreative børn
  • ”ude i det fri”- gå en tur eller cykler (natur)

Andre ting der er vigtigt:

• ”Super duper forældresamarbejde” = tillid, åbenhed og ærlighed
  • Spontanitet = vi finder på noget der passer ind
  • Hvert barn er forskellige= plads til alle= deres udvikling og behov

Vi har også heldagslegestue en gang om måned, hvor vi mødes med de andre fabelagtige og dygtige dagplejere med deres skønne børn. Vi fejrer også jul, påske, fastelavn, holder bedsteforældredag, falck-dag og tager på tur f.eks. Karensminde.

Jeg glæder mig til at møde jer og passe jeres guldklump

Billede af Winky Nielsen